söndag 10 maj 2009

Man city: Årets näst viktigaste match‏

Tiden är inne, klockan slår, dags att stå upp! It´s Manchester derby time! Och ingenting är klart förrän den feta damen sjunger.


Hur säger man det här bäst? Jag har haft en stressig vecka. Jag är bakis. Jag har har en massa måsten. Men idag vägrar jag låta det bekomma mig. Idag dras alla mina tankar till derbyt!

Tankarna är många och virvlande. Mest bra om att City har en bra chans trots allt. Att United har mycket att förlora i prestige och poäng. Att jag saknar Svennis som på ett så mästerligt sätt lyckades vinna båda derbymatcherna under sitt år i City. För mig är Hughes klart mindre framgångsrik i det enkla faktum att han förlorade hemmamötet tidigare under säsongen. Och på att det skedde på ett rätt slött vis. Tankarna virvlar snart vidare till laguppställningar och möjliga senarion av matchen. Tror att några spelare kommer kliva fram särskilt idag, det brukar vara så. I city tror jag på Ireland och Kompany. Och så hoppas jag att Dunne kan vara vän med bollen och stå där med huvudet högt som en kapten ska.

Jag ska fånga alla tankarna nu, invänta matchen och upplevelsen. För att återkomma efter.. när den feta damens sång klingat ut.

Berg

1 kommentar:

  1. Nikommar att få duktigt med pisk!

    4-0 till United!!!

    SvaraRadera